Share

Τρίτη 1 Νοεμβρίου 2022

ΣΩΤΗΡΗΣ ΜΠΟΤΑΣ · H IEΡΕΙΑ ΤΗΣ ΕΦΥΡΑΣ

 

Είχε χαράξει πάνω απ' την Εφύρα και ο Σίσυφος ανέβαζε ξανά το μεγάλο βράχο στην κορυφή. Κανείς δεν παίζει με την Περσεφόνη.Τα δεινά αιώνια εάν τα προκαλέσεις. Και εκεί, στο μικρό λιμάνι, οι στατήρες άλλαζαν χέρια. Σκληροί οι δρόμοι του εμπορίου μα τις περισσότερες φορές έχουν αντίκρυσμα έστω και ενός ημίδραχμου.
Είχε προσφέρει το σώμα της για τη σωτηρία της ψυχής. Ο ναός γνωστός σε όλο τον κόσμο μα οι πιό πολλοί τον πλησίαζαν για να δουν την ιέρεια. Στα μάτια της χρησμοί και όνειρα. Όλα είχαν αξία μιάς δραχμής και ενός αλάβαστρου γιομάτου αιθέρια έλαια. Όλα στο βωμό του εμπορίου; Πνευματικού ή μη; Μετράς τη δύναμη της μέθης σου. Η Περσεφόνη θα ορίσει και φέτος την άνοιξη με μόνο κόστος την πανδαισία των χρωμάτων. Κι ο ήλιος μαέστρος γητευτής θερμαίνει τα παγωμένα όνειρα του χειμώνα. Δεν είχε άλλη επιλογή. Θα πλήρωνε να εκπληρώσει την επιθυμία του. Χρέος στην ψυχή του. Χρέος στη φύση. Χρέος σε ό,τι πίστευε. Έφτανε μονάχα να κοιτάξει τα μάτια της και να πει: για τη θεά ετούτα, εννοώντας τα χρήματα και εσύ για μένα.
Κρατούσε τον αλάβαστρο στα χέρια του και μία επιθυμία στην ψυχή του. Κανείς δεν του είπε ότι τα περισσότερα όνειρα δεν πραγματώνονται αλλά αιωρούνται για να μας κρατούν ζωντανούς. Είχε κρατήσει τα χέρια της καθώς βάδιζε στο πέτρινο μονοπάτι. Εκεί αντίκρυσε τα πρώτα χαμομήλια να κρατάνε παρέα στις ροδόχρωμες παπαρούνες. Η άνοιξη είχε έρθει μπροστά στα βήματά του. Δεν έψαχνε άλλωστε πολλά πράγματα. Ήθελε να εξιλεώσει την ψυχή του στην πυρά της παντολέτειρας φύσης. Κοίταξε τα μάτια της κι ένα θλιμμένο χαμόγελο έφυγε να συναντήσει τους γλάρους που πέταγαν στο ακρογιάλι. Απίθωσε τον αλάβαστρο στα πόδια της μικρή προσφορά στην ευτυχία που ένοιωθε. Δεν τόλμησε να την αγγίξει. Ίσως πολλές φορές τα λόγια είναι περιττά για πράγματα που κατανοεί μόνο η ψυχή. Είχε δει στα μάτια της έναν άλλο κόσμο, ένα κόσμο που η ιερή φωτιά τον μεταμόρφωνε σε συναίσθημα. Μπόρεσε να βγάλει τα σανδάλια του για να αισθανθούν τα βήματά του την υγρή γη. Πόσο αλήθεια έμοιαζε με την ψυχή του... Αιώνιος γρίφος.
Ήρθε μονάχα να τον δει. Καμία διάθεση να του μιλήσει. Δεν είναι λίγες οι φορές που προσφεύγεις ικέτης στις κραυγές της ψυχής σου. Κι αυτές οι κραυγές είχαν νόημα. Από ιερό τρόμο κοίταξες μέσα σου για να βρεις την πηγή τους. Η ιέρεια στεκόταν και κοίταζε με ιδιαίτερη ηρεμία το πρόσωπό σου. Δεν θα έδινε λύση στο χρησμό. Είχες καταφέρει μόνος σου να τον ορίσεις. Ο βράχος του Σίσυφου θα ταλάνιζε για πάντα την ψυχή σου. Μόνο που αυτός ο βράχος θα έγραφε πλέον επάνω του μόνο το όνομά σου. Έκλεισες τα μάτια δημιουργώντας μέσα σου τους δρόμους που θα διαβούν οι ελπίδες σου. Άπλωσες το χέρι και κράτησες το γόνα της. Ικέτης και βασιλιάς μαζί. Είχες κερδίσει ένα θάνατο ... είχες χαράξει μιά νέα ζωή.
"Στο χορό σου ολάκερος θ' αφεθώ να με πάρεις
Ώ Μαινάδα τρισεύγενη
Στης ιερής σου μανίας τον πόθο
σαν το ζώο το ανήμπορο
θα συρθώ για θυσία
Και στη δάδα του Έρωτα
που αιχμάλωτο έχεις στη μαύρη ματιά σου
θα προσφέρω για δώρο το στερνό μου το λόγο.
Θυμίαμα θείο θ' ανεβεί στα ουράνια
Ώ ηδονές στης γυναίκας τη σάρκα !
Παιχνίδι ατέλειωτο μου χαρίζεις
Πτυχή ευτυχίας αλλόκοτης
με σημάδι θανάτου ντυμένη
Ώ ηδονές στης γυναίκας τη σάρκα !
Στα χέρια σου τ' άγρια θάρθει στιγμή
να κρατάς την ψυχή μου
πριν στου λαίμαργου Βάκχου σου
για βορά τη χαρίσεις στο στόμα
Μιά σπονδή νεκρική σου ζητώ να μου κάνεις
για το άψυχο σώμα
Δυό σταγόνες πικρής ηδονής
απ' του ονείρου παρθένας βγαλμένη
Σαν έρθει και πάλι πρωϊ
ένα δάκρυο μύρο στο άσπρο της μάγουλο
αργά θα κυλήσει
και ίσως έτσι μ'αυτή τη σπονδή
του θανάτου το χέρι
σαν παλάμη ικέτη φανεί
που αγγίζει απαλά του τρανού βασιλιά του το γόνα
Ώ Μαινάδα τρισεύγενη !
Γιά έναν έρωτα αλλοιώτικο θυσιάζω το σώμα"
Εδώ ο Διόνυσος ήτανε περιττός γιατί... είχες ανακαλύψει βαθιά μες την ψυχή σου το κλίμα της αιώνιας μέθης. Κι έτσι πορεύτηκες με το γλάρο της ακροθαλασσιάς και το κοράκι του Απόλλωνα στη χώρα των άλυτων χρησμών που ανθούν την Άνοιξη.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΜΠΟΤΑΣ
Μπορεί να είναι εικόνα μνημείο και εξωτερικοί χώροι
21
Μου αρέσει!
Σχόλιο
Κοινοποίηση

Τετάρτη 26 Οκτωβρίου 2022

Αθιβολή γαρύφαλλο και θύμηση κανέλλα | της Ζωής Δικταίου


Η γιαγιά, αυτή που μού έμαθε πολλά κι ας έλεγε πως ήταν η ίδια αγράμματη. Μαζί σκαρώναμε λέξεις, στιχάκια, λογοπαίγνια, ιστορίες. Το είχαμε για παιγνίδι. Το πρόσωπό της αυλάκωναν βαθιές χαρακιές οι ρυτίδες, μα και πάλι ξεχώριζες το φως στα σκούρα μάτια της και την περηφάνια στο βλέμμα. Τα χέρια της, ασυνήθιστα μακριά με πολύ λεπτά δάκτυλα, τα χέρια που με αγκάλιαζαν και με γέμιζαν χάδια. Χέρια αγαπημένα, αυτά που με άγγιξαν. Τις νύχτες τα κράταγε διπλωμένα ή ενωμένα μαζί πάνω στο στήθος της, η πιο ταπεινή απεικόνιση πίστης που έχω καταγράψει.
«Τα χέρια ανοίγουν τις πόρτες της φιλίας», έτσι έλεγε και είχε τόση γαλήνη ο τόνος της φωνής της, τόση, που πίστευα πως και το σκοτάδι σωριαζόταν σαν άδειο βελούδινο πανωφόρι στην καρέκλα, όταν μιλούσε, για να βρει κι αυτό τη γαλήνη. Η εικόνα της θύμησής της, είναι γεμάτη τρυφερότητα και καλοσύνη. Τι κι αν καλλιέργησα μόνη μου την ψευδαίσθηση της μονιμότητας, πως θα έμεναν όλα έτσι για πάντα, στην πιο απόμακρη γωνίτσα της καρδιάς και της σκέψης μου, όλα είναι εκεί, το ίδιο οικεία και με μια μεγαλοπρέπεια αλήθεια.
Κάθε φορά που ξαναφέρνω στη σκέψη μου τη μορφή της, αισθάνομαι και τα χέρια της και ξέρω πώς είναι να τα χέρια που αγγίζονται τρυφερά και με εμπιστοσύνη, που χαιρετούν με εγκαρδιότητα και παίζουν με τις πνοές του ανέμου, με το φως και το γέλιο του ήλιου. Πόσο όμορφα μύριζε το δέρμα τους. Με τη μυρωδιά μιας θαλασσινής αύρας στις χούφτες της κι ύστερα έτοιμα να με χειροκροτήσουν σε κάθε προσπάθεια. Με τα χέρια μετρούσε το καλό κι όταν καμιά φορά τα άπλωνε διστακτικά ήταν για να δεχτεί το ελάχιστο της αγάπης μου.
Κάποιες φορές την είχα δει με τα χέρια υψωμένα στον ουρανό ικετεύοντας το φως ή με τα χέρια ανοικτά στη βροχή σαν να έκανε δέηση. Επαναλάμβανα τις κινήσεις της τότε, όπως σε ιεροτελεστία και χόρευα γύρω της νομίζοντας πως έκανα τον γύρο του κόσμου. Η γιαγιά ήταν ο κόσμος μου!
«Τα χέρια που με κράτησαν με αγάπη, με ασφάλεια και έμεινε φυλακτό η θύμηση τους, αυτά που κλείνουν στην αφή την τέχνη της καλοσύνης και τη μνήμη της αγάπης όταν με ένα άγγιγμα καταφέρνουν να λύσουν μαγικά τους κόμπους της ψυχής και να γράψουν καινούριους όρκους και υποσχέσεις ζωής», αυτά σκέφτομαι αναπολώντας εκείνες τις στιγμές μαζί της.
Την κοιτάζω στα μάτια κι ας είναι μόνο στην ασπρόμαυρη φωτογραφία τώρα πια. Δε γίνεται να κρύψω τη συγκίνηση. Με προδίδουν τα χέρια που τρέμουν θαρρείς από τον ίδιο φόβο… «Μην σε χάσω γιαγιά…»
Κρατώ στο φως ένα κομμάτι από μια παλιά δαντέλα που είχε πλέξει και ήταν ραμμένη στο μαξιλάρι μου. Κοιτάζω ανάμεσα από τα ξεφτισμένα παραθυράκια που αφήνουν οι κλωστές και τα κιτρινισμένα λουλούδια. Η θέα του έξω κόσμου δεν είναι πια ίδια, δεν είναι σαν το πανηγύρι που ήταν τότε. Όλα άλλαξαν, όλα εκτός από τις αναμνήσεις. Αυτές, όσα χρόνια κι αν περάσουν θα έχουν πάντα το δικαίωμα να τινάζουν τη σκόνη της λήθης μακριά. Και τι αστείο αλήθεια, σ’ αυτές τις αναμνήσεις ακόμη και οι κότες της γειτονιάς κακάριζαν πιο μελωδικά όταν έβγαιναν στα κοτέτσια και διαλαλούσαν τη γέννηση ενός αβγού! Αγαπώ αυτές τις επισκέψεις στο παρελθόν. Έχω την αίσθηση πώς έτσι συντηρώ μια ταυτότητα που δεν θα ήθελα να χάσω.
Κατά ένα περίεργο τρόπο τα ίδια χέρια, λευκές σκιές στο σκοτάδι της νύχτας, αυτά νιώθω να προστατεύουν ακόμη και τώρα τον ύπνο μου από τα σκοτάδια και τα άσχημα όνειρα και το πρωί, τα ίδια χέρια θαρρώ πως μού απλώνουν τη ζωή πάνω σε μια φέτα ζυμωτό ψωμί με φρέσκο βούτυρο, γλυκό κυδώνι και το περίσσευμα της ψυχής της.
Ευχαριστώ το Διαδικτυακό Περιοδικό Σβούρα

Ανδρέας Εμπειρίκος…«Η πόρτα»

 

«Άνοιξε η πόρτα κι έκλεισε μετά πατάγου. Οι εντός του οί-
κίσκου εφώναξαν “Ποιος είναι;”. Βλέποντας δε ότι ουδείς είχε
εισέλθει και ότι απάντησις καμία δεν ήρχετο, οι εντός του
δωματίου συνεπέραναν: ο αέρας θα βρόντηξε την πόρτα.
Και όμως, η άπνοια ήτο απόλυτος. Θα έλεγε κανείς ότι
ο χρόνος είχε σταματήσει. Παρ’ όλον τούτο, πίσω απ’ το
κλειστό παράθυρο το παραπέτασμα εσάλευε σαν πέπλος που
ταλαντεύεται από ριπάς ανέμου. Εις το δωμάτιον κάτι ανε-
κύκλιζε τον προ ολίγον στάσιμον αέρα- σαν να κτυ-
πούσαν, τώρα, εκεί, πτερά πελώριου πελαργού, σαν να πτε-
ρούγιζε εκεί ένας λευκός αρχάγγελος το φέγγος των ουρα-
νών εις το κλειστόν δωμάτιον επί αιχμής ρομφαίας κομίζων.
Η οικοκυρά εκοίταξε εμβρόντητος τους άλλους. Έπειτα
όλοι εκοίταξαν μαζί το ανθογυάλι, που ευρίσκετο επί μικράς
κονσόλας και έμειναν όλοι άναυδοι… Τα χάρτινα λουλούδια
που περιείχε το δοχείον μεγάλωσαν ακαριαίως σαν άνθη κή-
που αληθινά και ο ταπεινός ο χώρος ευωδίαζε εντόνως, σαν
τόπος αγιότητας, σαν τόπος αγιωσύνης.»
(Α. Εμπειρίκος, Οκτάνα, Ίκαρος)
Μπορεί να είναι ασπρόμαυρη εικόνα εξωτερικοί χώροι και τοίχος από τούβλα
Costas Tsiantis

Κυριακή 23 Οκτωβρίου 2022

Χρήστος Θηβαίος - Ένα Σημάδι Του Θεού | Official Music Video

Μουσική: Ανδρέας Κατσιγιάννης Στίχοι: Νίκος Αναγνωστάκης

Ένα σημάδι του θεού μέσα απ’ το ίχνος του καπνού μου έδειξε το δρόμο. Και είδα μες τον πανικό πως το καλό και το κακό ακούν στον ίδιο νόμο. Θέλω να πάρω το φιλί να το περάσω ένα πρωί απέναντι λαθραία κι έτσι ο Ιούδας δεν μπορεί να ολοκληρώσει τη ντροπή που έγινε μοιραία. Το κακό έχει απλωθεί κι έχει ο κόσμος τρελαθεί. Και εσύ που αγάπησες πολύ χωρίς χαρά, χωρίς φιλί πατρίδα δεν αλλάζεις. Ταξίδια ονειρεύεσαι στον ίδιο τόπο καίγεσαι και στα ρηχά βουλιάζεις.

Σάββατο 22 Οκτωβρίου 2022

Ηέλτιος- ΑΠΟΣΤΑΣΗ

 

Αλλόκοτο μοιάζει

να περιμένεις από θνητό τ' αθάνατα να μάθεις:

μες στο ποτάμι ριγμένος να ξοδεύεσαι

τ' άτρεπτα να συλλάβεις και τ' αναλλοίωτα

και το άχρονο και το έγχρονο να συνεξετάζεις,

πόδι βάζοντας στο αχώρητο

με τον παντοδύναμο Λόγο.

Αλλόκοτο μοιάζει, εκτός κι αν

απ΄αλλού έρχεσαι

κι ακολουθώντας την καταγωγή σου το αγαθό ζητάς

και ομολογείς,

το στιγμιαίο της λάμψης τ' άστρου

και του σωματίδιου του θεού στο εργαστήριο του CERN -

σε απόσταση  ευπρέπειας από τον επεξεργαστή του νου που μορφοποιεί

τον κόσμο και τα όντα,

μοιραία δεμένος με το καθάριο νεράκι που τρέχει στο ρυάκι

για  ν' αγιάζει τα υπάρχοντα

και με το θρόϊσμα των φύλλων της λεύκας

που μιλάει στο μεγάλο ρέμα 

σιωπηλά

με την ψυχή μου.

17-10-2019/22


ΠΙΝΑΚΑΣ STAVROS DITSIOS 
https://www.stavrosditsios.com/


ΓΙΑΝΝΗ ΣΠΑΝΟΥ "ΤΡΙΤΗ ΑΝΘΟΛΟΓΙΑ " (Όλο το έργο)

Τρίτη 18 Οκτωβρίου 2022

Μάνος Χατζιδάκις • Οι Μύθοι Μιας Γυναίκας [1988]

ΣΚΟΤΕΙΝΗ ΜΗΤΕΡΑ- Μάνος Χατζιδάκις(1986)(full)

ΦΛΕΡΥ ΝΤΑΝΤΩΝΑΚΗ "η πέτρα" ΜΑΝΟΣ ΧΑΤΖΙΔΑΚΙΣ



Στίχοι & Μουσική: Μάνος Χατζιδάκις Από τη θεατρική παράσταση "Απόψε αυτοσχεδιάζουμε",1961. Η πέτρα είν' ο θάνατος η πέτρα είν' η ζωή μου, φύτρωσαν άσπρα γιασεμιά μεσ' την αναπνοή μου. Είν' ένα δέντρο έρημο στην πέτρα σπάει η φωνή μου, δεν μπαίνει αγέρας μήτε φως πετρώνει το κορμί μου. Είναι η κραυγή της μάνας είναι η πληγή του κόσμου, φέρτε κρασί φέρτε φωτιά να κάψω τον καημό μου.

Κυριακή 16 Οκτωβρίου 2022

ΣΤΕΛΛΑ ΤΕΡΓΙΑΚΗ- ΟΙ 4 ΕΠΟΧΕΣ ΤΗΣ ΨΥΧΗΣ

..... το μύρο και το Φως

μιας μακρινής υπερκόσμιας

υπαγόρευσης

που σου φωνάζει και σου γνέφει…


Παρουσίαση

Το παρόν βιβλίο είναι μια Υπαρξιακή τοποθέτηση, βαθύτερης ενατένισης και διαλογισμού με το έσω "Είναι" του Αν-Θρώπου, διαβιώνοντας και παρατηρώντας τα στάδια - εποχές και τις βαθμίδες εξέλιξης, που περνάει η Ψυχή, μέχρι την πλήρη εναρμόνισή της με την αέναη πηγή του Φωτός. Ένα αφιέρωμα και ταυτόχρονα ένας Ποιητικός Ύμνος, απέναντι σ' εκείνο το Θείο Φως, την Ψυχή, που "αρχίζει και τελειώνει" την υπόστασή μας, εν ζωή. Μια εκδήλωση εσωτερικότητας και ουράνιας μελωδίας, απέναντι σ' εκείνη τη Θεία ουσία που κοσμεί, λαμπρύνει και ζωοποιεί την Ανθρώπινη υπόσταση. Είναι μια εσωτερική εκδήλωση έμπνευσης, φανέρωσης και προσφοράς, με απέραντο σεβασμό, ευγνωμοσύνη κι Αγάπη, προς όλο το φάσμα, που υψώνει την ανθρώπινη υπόσταση, στην αθανασία. (Από την παρουσίαση στο οπισθόφυλλο του βιβλίου)

Από τη Συλλογή ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ (απόσπασμα):

Ακολουθία φωτός
συγχρονισμένη κι αδιαπραγμάτευτη
θα οδηγήσει και πάλι
το λαό που δε φοβάται να κριθεί,
να πολεμηθεί, να κατακτηθεί,
που δε λύγισε, που δεν καταρρακώθηκε
μα σαν άλλος Διγενής
με το σπαθί στο χέρι
αναζήτησε το δίκιο του. [...]



Σάββατο 15 Οκτωβρίου 2022

Angélus

Mélodies persanes, Op. 26: I. La brise


The breeze

Like young goats bitten by a horse-fly,
The beauties of Zabulistan are dancing.
Their nails are painted light pink,
No one may see them, save their sultan.
Each holds a ringing sistrum;
The turbaned eunuch brandishes a sabre.
But from the pale river where the lily drowses,
The night wind rises, like a buccaneer.
It sets out to charm their hearts and lips
Beneath jealous eyes, despite the edict.
Be proud, O dreamer. The breeze has taken
Your love poems as its talisman.

La brise

Comme des chevreaux piqués par un taon,
Dansent les beautés du Zaboulistan.
D'un rose léger sont teintés leurs ongles,
Nul ne peut les voir, hormis leur sultan.
Aux mains de chacune un sistre résonne ;
Sabre au poing, se tient l'eunuque en turban.
Mais du fleuve pâle où le lys sommeille,
Sort le vent nocturne, ainsi qu'un forban.
Il s'en va charmer leurs cœurs et leurs lèvres,
Sous l'œil du jaloux, malgré le firman.
Ô Rêveur, sois fier. Elle a, cette brise,
Pris tes vers d'amour pour son talisman.

Πέμπτη 13 Οκτωβρίου 2022

Ηέλτιος- Την αμφιβολία μου εμπιστεύομαι

 

Τελικά, οι ειδήμονες  αποφάνθηκαν

πως πραγματικά δεν υπάρχω,

πως μια  ψευδαίσθηση είμαι του νου

μια αναπαράσταση της νευροφυσιολογίας του εγκεφάλου

ένα είδωλο του τετραδιάστατου χωροχρόνου

στο σκοτεινό τρισδιάστατο κελί μου.

Η αλήθεια περνά δίπλα μου 

με το σχισμένο της φόρεμα σηκωμένο στον αέρα

κάθε μέρα και πιο σιμά,

μα δε μ' αγγίζει.

Εοντίζω μόνος 

της ελαίας συλλέγοντας τ' ασημένια φύλλα,

και την αμφιβολία μου εμπιστεύομαι

και τη μορφή σου ακολουθώ που αγιάζει

καθώς  τη μεταποιούν οι καιροί,

γιατί μέσα σ’ αυτή ζω,

γιατί μέσα σ’ αυτή σε βρίσκω και σε χάνω

και μέσα απ΄αυτή ανακαλύπτω

‘’το νόμιμο του ανέλπιστου’’.

13 Οκτ 2014/22


Τρίτη 11 Οκτωβρίου 2022

Γιώργης Χριστοδούλου- Η Εποχή της Αγάπης


Τ' όνομά σου μου'φερνε το σφύριγμα του αγέρα τ'όνομά σου κι έτρεμε η ψυχή Ετοιμάσου μου'λεγε η καρδιά , μα κάθε μέρα στην υγειά σου μ'έπινε η βροχή Τρυφερά τις νύχτες την αγάπη μου φωνάζεις τρυφερά σε γύρευα κι εγώ Το πρωί τριαντάφυλλο του κήπου μου φαντάζεις το πρωί, τ'αγκάθι σου είναι εδώ. Μα αν δεν σε βρω , να μην ξεχνάς ό,τι σταυρώνεις το προσκυνάς. Τ'άγγιγμά σου χάραζε το σώμα μου απ'τη μνήμη πρώτα η πίστη κι ύστερα διωγμοί Κάποιος άλλος φόραγε και μ'εκανε συντρίμμι τ'άρωμά σου κι έφυγα χλωμή. Τρυφερά τις νύχτες την αγάπη μου φωνάζεις τρυφερά σε γύρευα κι εγώ Το πρωί τριαντάφυλλο του κήπου μου φαντάζεις το πρωί, τ'αγκάθι σου είναι εδώ. Μα αν δεν σε βρω , να μην ξεχνάς ό,τι σταυρώνεις το προσκυνάς. Μα αν δεν σε βρω μην το λησμονάς ό,τι σταυρώνεις το προσκυνάς

Δάφνη Ζουρνατζή - Ανθρώπων Έργα

Δευτέρα 10 Οκτωβρίου 2022

Ηέλτιος- Τυφλός καιρός

 Στα σύνορα, στα σύνορα

πετάξαν τρομαγμένα τα πουλιά,
στο αδιαπέραστο του νου και των αισθήσεων
στο λυκόφως της παραλίας του Παλαιού Φαλήρου
λευκά φτερά κι αλύτρωτα
που μόλις πρόλαβαν κι εκτινάχθηκαν αναπετώντας
από των χυτηρίων της ιστορίας
τους χαλύβδινους πυρωμένους
τύπους.
Απόκοσμος κελαϊδισμός
και μάτια που σε είδαν και σε πόθησαν
μαζί με τη χάρη της κίνησής σου, μια σιλουέτα πόθου στην άπιαστη
γραμμή του ορίζοντα,
λίγο πριν κατέβουν και σε κόψουν οι δημιουργοί
και στις ενοχές σε ρίξουν
και στη μορφή σε κλείσουν
του τυφλού καιρού που τον στοιχειώνουν
απολιθωμένες οι νεκρές ψυχές.
10.10.2014/22
Μπορεί να είναι εικόνα ωκεανός και φύση
Costas Tsiantis

Χαρούλα Βερίγου (Ζωή Δικταίου)- απόσπασμα από το βιβλίο ''Μια κούρσα για τη Χαριγένεια''.


 

Παρασκευή 7 Οκτωβρίου 2022

ΗΕΛΤΙΟΣ- ΣΑ ΝΑ'ΜΑΙ ΑΠΌ ΣΙΔΕΡΟ

 Σα νά’ μαι από σίδερο μου μιλάς,

κι όπου βρεθείς χτυπάς
με φωτιές και βαριοπούλες εξουσίας να με μεταμορφώσεις,
δίχως ν’ ακούς το χλιμίντρισμα των αλόγων στο υπόγειο
που μαύρο φίδι τα ζυγώνει.
Ω αν μ’ ήξερες!
θα μ’ άγγιζες στον άνεμο,
θα με μύριζες σε κάθε ρόδο,
θα μ’ άκουγες σε κάθε κελάηδισμα του αηδονιού
και στον πηλό που πλάθεις και κολλάει στα χέρια σου
θά’ βλεπες κάθε στιγμή
τη μορφή ενός μικρού παιδιού να σου χαμογελάει
μπρος στην πέτρινη βρύση όπου έπινες νερό!

7 Οκτωβρίου 2014